کنسل شد: “سیر ذهنی مولانا در دیوان شمس” – پرفسور تجلی کشاورز و دکتر ژیلا دانا حائری

با تاسف به اطلاع میرسانیم که این برنامه بنا به خواسته سخنرانان به زمان دیگری موکول میشود. پوزش از همه دوستانی که مایل به شرکت در این برنامه بودند.

بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی هر ماه نشست هایی برای معرفی، نقد و بررسی کتاب های داستانی، تحقیقی و تاریخی و نیز آشنایی عمیق تر با مشاهیر شعر و ادب زبان فارسی برگزار می کند.

در برنامه این ماه، پروفسور تجلی کشاورز استاد بیوتکنولوژی دردانشگاه وست مینستر و نویسنده و محقق ادبی، و دکتر ژیلا دانا حائری، پزشک و محقق ادبی، نتیجه پژوهش های خود در مورد اشعار مولوی را زیر عنوان «سیر ذهنی مولانا در دیوان شمس” ارائه میدهند و به سئوالات مخاطبین پاسخ خواهند گفت.

این برنامه روز یکشنبه 25 سپتامبر 2022 برابر با 3 مهر 1401 ساعت 5 بعد ازظهر بوقت انگلستان و 8:30 شب بوقت ایران و 12 ظهر شرق آمریکا و کانادا در فضای مجازی و با استفاده از نرم افزار زوم برگزار خواهد شد.

image description

برای ورود به جلسه شماره شناسائی جلسه، 82928681286، را وارد نرم افزار زوم کنید. اگر زوم را روی کامپیوتر یا موبایل خود ندارید میتوانید از لینک زیر استفاده کرده و از طریق مرورگر اینترنتی (Web Browser) به جلسه وارد شوید:
https://us02web.zoom.us/j/82928681286

این برنامه همزمان از فیسبوک بنیاد نیز پخش خواهد شد:  https://www.facebook.com/jalehesfahani.bonyad

در باره سخنرانان:

پرفسور تجلی کشاورز استاد و محقق میکروبیولوژی و دکترای مهندسی بیوشیمی از دانشگاه لندن

است و اگرچه صاحب تالیفات متعدد علمی متجاوز از یکصد و پنجاه مقاله در مجلات تخصصی است، ولی در طول سالهای تحصیل و تدریس ، همیشه پویش و سازندگی هنر و فلسفه در بطن نگرش او به گذرانِ روزمره و  اندیشمندی زیست قرار داشته و ادغام مفاهیم شعر و فلسفه را در تحرکاتِ روزمره ممکن میداند و آگاهانه جویاست. دراین زمینه تا کنون چهار کتاب شعر به زبان فارسی و چهار نوول به زبان انگلیسی به چاپ رسانده و گذشته از سخنرانیهای متعدد در کنفرانسهای علمی، در گفتگوهای شعر و فلسفه در وسائل ارتباط جمعی هم فعال است. از جمله سخنرانی در بارۀ منطق طیر عطار، فلسفۀ اشراق سهروردی، صحبت دربارۀ سعدی و حافظ و فلسفۀ جبر و اختیار.

ایشان در پدکاستهای متعددی همراه با دکتر ژیلا دانا حائری به مطالب فلسفی و فرهنگی میپردازند و در این زمینه ها در پژواک پارسه برنامه داشته اند. اغلب برنامه های ایشان در یوتیوب و اینستاگرام موجود اند.

در زمینۀ شعر چهارمجموعه با عناوین:

نیلوفر و پرنده

حباب زیست

از روزهای رفته و لحظات مانده (دفتر اول)

از روزهای رفته و لحظات مانده (دفتر دوم)

و در زمینۀ داستان نویسی، چهار کتاب به نامهای:

(بین دو فنجان قهوه) Between Cups of Coffee

 (آنچنان که دریا پیر میشود) As The Sea Grows Old

  (تدریجِ ناگهان) Slowly Sudden 

  (خاطراتِ اکنون) Memories of Now

دکتر ژیلا دانا حائری دکترای خود را در پزشکی از دانشگاه شیراز (پهلوی) اخذ نمود و پس از آن دکترای تخصصی اش را از دانشگاه لندن دریافت نمود و در چندین بیمارستان و مراکز تحقیقاتی بکار و مطالعه پرداخت. پس از آن بعنوان مشاور ویژه با شرکت مشاوران د.د.اچ  در زمینه های تحقیقی همکاری داشت.

دکتر دانا حائری در طول تحصیلات و کارهای تخصصی همیشه علاقۀ خود را در جنبه های مختلف فرهنگ فارسی بخصوص فلسفه، شعر و اندیشه های عرفانی دنبال نموده است.

از فعالیتهای ویژۀ ایشان توجه به تغذیه در فرهنگ ایران است و در این زمینه تا کنون دوجلد کتاب  به انگلیسی در تحت عنوانهای:

New Persian cooking

و

From a Persian Kitchen

به چاپ رسانده که در شناساندن فرهنگ تغذیۀ ایرانی به انگلیسی زبانها بسیار موفق بوده است.

با توجه به علائق شان به ادبیات و فلسفه، دانا حائری با تجلی کشاورز در برنامه های سخنرانی کانون ایران شرکت داشته و در پدکاستهای پژواک پارسه همکاری دارند.

مطالب مرتبط