معرفی کتاب “رازهای خانواده آقاجان” با حضور نویسنده خانم ناهید کشاورز

بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی هر ماه نشست هایی برای معرفی، نقد و بررسی کتاب های داستانی، تحقیقی و تاریخی و نیز آشنایی عمیق تر با مشاهیر شعر و ادب زبان فارسی برگزار می کند.

ویدیوی کامل این برنامه را در یوتیوب میتوانید ببینید. اینجا را کلیک کنید.

در برنامه ماه سپتامیر 2023 بنیاد، کتاب اخیر خانم ناهید کشاورز بنام “رازهای خانواده آقاجان“، با حضور و سخن ایشان معرفی خواهد شد و سپس به سئوالات مخاطبین پاسخ داده میشود.

این برنامه روز یکشنبه 17 سپتامبر 2023 برابر با 26 شهریور 1402 ساعت 17:00 بوقت انگلستان، 18:00 اروپای مرکزی، 19:30 ایران، 12:00 شرق آمریکا و 09:00 غرب آمریکا، در فضای مجازی و با استفاده از نرم افزار زوم برگزار خواهد شد.

برای ورود به جلسه شماره شناسائی جلسه، 81532754394 Meeting ID، را وارد نرم افزار زوم کنید. اگر زوم را روی کامپیوتر یا موبایل خود ندارید میتوانید از لینک زیر استفاده کرده و از طریق مرورگر اینترنتی (Web Browser) به جلسه وارد شوید:
https://us02web.zoom.us/j/81532754394

این برنامه همزمان از فیسبوک بنیاد نیز پخش خواهد  شد:

https://www.facebook.com/jalehesfahani.bonyad

تهیه کتاب:

ناشر کتاب رازهای خانواده آقاجان “نشرفروغ” در آلمان است، علاقمندان میتوانند برای خرید کتاب لینک زیر را دنبال کنند:

لینک به وبسایت نشر فروغ برای خرید کتاب.

در باره نویسنده:

ناهید کشاورز(فلاحی) متولد سال ۱۳۳۶ در شهر سیرجان است. دوران مدرسه و دانشگاه را در تهران گذرانده و با عشق و علاقه رشته روزنامه نگاری خوانده و در این رشته فارغ‌التحصیل شده. در دوران تحصیل در رادیو و تلویزیون کار می‌کرده و سپس به نشریه تماشا رفته. در اواخر دوره دانشکده به روزنامه کیهان رفته و تا وقتی که او را همراه گروه دیگری از همکاران اخراج کردند در آنجا  مشغول به کار بوده. او از اخرین گروه فارع التحصیلان قبل از بستن دانشگاهها است. او در سال ۱۹۸۵ به ناچار ایران را ترک کرده و به المان رفته. در آلمان دوره روان درمانگری را گذرانده و اکنون سالهاست که در این زمینه کار میکند. در زمان ترک ایران  پسر او یکسال داشت و مدت کوتاهی بعد از تبعید از همسرش جدا شده و به تنهایی فرزندش را بزرگ کرده.

ناهید نوشته های زیادی در مورد مهاجرت و زنان نوشته که در نشریات مختلف چاپ شده‌اند. ‌از او تاکنون ۵ کتاب : دو رمان و سه مجموعه داستان منتشرشده. مجموعه داستان اول او ،کافه پناهنده ها’ به آلمانی منتشر شده و همینطور چند داستان کوتاه از او در نشریات ادبی کانادا بچاپ رسیده. به گفته ی خودش:

“نوشتن همواره عشق بزرگ زندگی من بوده در خارج از کشور مقالات زیادی در موضوع زنان و مهاجرت نوشتم . داستان نویسی دنیای تازه ای را برای من گشود و من مسحور، این دنیا شدم . خوشحالم که توانسته ام این دنیا را با دیگران هم به اشتراک بگذارم . حالا بعد از چند دهه زندگی در المان احساس میکنم میتوانم اینجا را به عنوان وطن دوم خودم بپذیرم .از مادر بزرگ بودنم در یکسال گذشته لذت میبرم”.

مطالب مرتبط