بررسی رمان “نیمه آذر هفتاد‌ و‌نه” نوشته دکتر امیر احمدی آریان

بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی هر ماه نشست هایی برای معرفی، نقد و بررسی کتاب های داستانی، تحقیقی و تاریخی و نیز آشنایی عمیق تر با مشاهیر شعر و ادب زبان فارسی برگزار می کند.

ویدیوی کامل این برنامه را میتوانید در یوتیوب ببینید.

در برنامه ماه ژوئن 2023 بنیاد، رمان اخیر دکتر امیر احمدی‌آریان  بنام “ نیمه آذر هفتاد‌ و‌نه “، با حضور و سخن ایشان بررسی خواهد شد و سپس به سئوالات مخاطبین پاسخ داده میشود.

این برنامه روز یکشنبه 25 ژوئن 2023 برابر با 4 تیر 1402 ساعت 17:00 بوقت انگلستان، 18:00 اروپای مرکزی، 19:30 ایران، 12:00 شرق آمریکا و 09:00 غرب آمریکا، در فضای مجازی و با استفاده از نرم افزار زوم برگزار خواهد شد.

برای ورود به جلسه شماره شناسائی جلسه، 81532754394 Meeting ID، را وارد نرم افزار زوم کنید. اگر زوم را روی کامپیوتر یا موبایل خود ندارید میتوانید از لینک زیر استفاده کرده و از طریق مرورگر اینترنتی (Web Browser) به جلسه وارد شوید:
https://us02web.zoom.us/j/81532754394

این برنامه همزمان از فیسبوک بنیاد نیز پخش خواهد  شد:

https://www.facebook.com/jalehesfahani.bonyad

تهیه کتاب:

ناشر کتاب “نیمه آذر هفتاد‌ و‌نه” نشرمهری در لندن است. برای تهیه کتاب با تخفیف ویژه برای این برنامه با آقای هادی خجینیان با تلفن ( یا واتس اپ) با شماره  +447475462064 تماس گرفته و نام بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی را ذکرکنید.

در باره نویسنده:

امیر احمدی آریان سال ۱۳۵۸ در اهواز به دنیا آمد. فعالیت نویسندگی‌اش را از سال ۱۳۷۸ در صفحات ادبی روزنامه‌های اصلاح‌طلب آغاز کرد و بعد به ترجمه و انتشار شعر و داستان روی آورد. بیش از دویست مقاله در مطبوعات ایران، مجموعه داستان «تکه‌های جنایت»، رمان «چرخ‌دنده‌ها»، کتاب «شعارنویسی بر دیوار کاغذی»، چند ترجمه‌ی رمان از انگلیسی به فارسی و سه کتاب توقیف‌شده محصول این دوره از کار اوست.

آریان سال ۱۳۹۰ ایران را به مقصد استرالیا ترک کرد و در رشته‌ی ادبیات تطبیقی از دانشگاه کویینزلند دکترا گرفت. سال ۱۳۹۵ به امریکا آمد و در دانشگاه نیویورک دوره‌ی دوساله‌ی نوشتار خلاق را گذراند. در ده سال اخیر زبان نوشتارش را از فارسی به انگلیسی تغییر داد و در این مدت مقالات و داستان‌های کوتاه او در مجلات و روزنامه‌هایی نظیر نیویورک تایمز،‌ پاریس‌ریویو، گاردین، LRB، NYRB، و غیره منتشر شده است. در سال ۲۰۲۰ نخستین رمان او به انگلیسی با عنوان «نهنگ او را بلعید» Then The Fish Swallowed Him را هارپرکالینز در امریکا منتشر کرد.

در حال حاضر او استاد ادبیات و نویسندگی خلاق در دانشگاه بینگهمتن Binghamton در ایالت نیویورک است.

مطالب مرتبط