اطلاعیه: اعضاء دبیرخانه جایزه شعر ژاله اصفهانی

اعلام فراخوان یازدهمین جایزه شعر و تغییرات در دبیرخانه این جایزه

جایزه شعر ژاله اصفهانی، جایزه ای است برای شاعران جوان، زیر سی سال، فارسی زبان در کشورهای افغانستان، ایران و تاجیکستان و سرتاسر جهان، این جایزه توسط بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی برپا شده است که امسال دهمین سال تاسیسش را جشن گرفت. این جایزه هر ساله با انتخاب هیات دوران آن که  متشکل از شاعران و منتقدین صاحب نام میباشند، یک تا سه نفر را به عنوان شاعر برگزیده اعلام مینمود. اما امسال برای برگزاری جایزه یازدهم هیئت امناء بنیاد ژاله اصفهانی تصمیم گرفت که تغییراتی ضروری در نحوه برگزاری جایزه ایجاد نماید و به جای معرفی تنها یک شاعر برنده در بخش های آزاد و کلاسیک،  سه نفر شاعر از سه کشور مبداء، افغانستان، ایران و تاجیکستان، را به عنوان شاعر برگزیده آن کشورها، و با رای هیئت داورانی متشکل از این سه کشور، اعلام نماید. فراخوان دوره یازدهم جایزه شعر ژاله اصفهانی شامل جزئیات و شرایط این دوره است که پیوست میباشد.

در تمام این سالها امور اجرائی جایزه توسط دبیرخانه جایزه انجام می گرفت که تداوم و موفقیت فزاینده ده ساله جایزه شعر ژاله نشانه تلاش، زحمت و همکاری داوطلبانه و با ارزش دبیران قبلی دبیرخانه بوده است. تغیر داده شده در جایزه دوره یازدهم مستلزم ایجاد تغییر در شکل  وترکیب دبیرخانه کنونی جایزه شعر ژاله اصفهانی بود. هیئت امناء بنیاد با مشورت و نظر دبیران قبلی، که همچنان یار و یاور و مشاور بنیاد در برگزاری جایزه هستند، تصمیم گرفت اعضای جدیدی به عنوان دبیر و به نمایندگی از کشورهای مبدا به دبیرخانه جایزه وارد نماید. بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی مفتخر است که توانسته است همکاری تنی چند از شاعران علاقمند از این کشور ها را به عضویت در دبیر خانه جایزه شعر ژاله اصفهانی جلب نماید. نام دوستانی که بطور داوطلبانه و تنها به دلیل علاقمندی خود انجام این کار بسیار مهم، اما وقت گیر و پر زحمت، را قبول کرده اند، از این قرار است:

افغانستان: آقایان عبدالمالک عطش و مصطفی هزاره

ایران: خانم مریم آرام

تاجیکستان: آقای دکتر رستم عجمی

بنیاد ژاله اصفهانی و دبیرخانه جایزه شعر ژاله ضمن خوشامدگویی و سپاسگزاری فراوان از این دوستان عزیز و گرامی برای قبول این زحمت و کمک به جایزه شعر ژاله اصفهانی، آرزوی موفقیت آنان در برگزاری هرچه بهتر این جایزه را دارد و معتقد است شرکت این دوستان در دبیر خانه جایزه سبب بالارفتن کیفیت این جایزه شده و به نوبه خود خدمتی مهم به نزدیکی فرهنگی و دوستی فارسی زبانان در سراسر جهان خواهد شد.

برای هر گونه اطلاعات بیشتر با یکی از دبیران جایزه به نشانی ایمیل javanan2020@jalehesfahani.com   و یا هیئت امناء بنیاد با ایمیل  bonya@jalehesfahani.com    تماس حاصل فرمائید.

مهلت ارسال اشعار برای شرکت در جایزه شعر 31 اکتبر 2020 ( برابر با 10 آبان/عقرب 1399 )

متن فراخوان جایزه شعر در این وبسیایت ببینید و یا آنرا در زیر دانلود کنید.

مطالب مرتبط