بررسی رمان ” کابل 1400″ با حضور نویسنده، آقای تقی اخلاقی

ویدیوی کامل این برنامه را در یوتیوب میتوانید ببینید.

در برنامه ماه نوامبر 2023 بنیاد، کتاب آقای تقی اخلاقی بنام “ کابل 1400“، با حضور و سخن ایشان معرفی شده و به سئوالات مخاطبین پاسخ داده میشود.

این برنامه روز یکشنبه 12 نوامبر 2023 برابر با 21 آبان 1402 ساعت 17:00 بوقت انگلستان، 18:00 اروپای مرکزی، 20:30 ایران، 12:00 شرق آمریکا و 09:00 غرب آمریکا، در فضای مجازی و با استفاده از نرم افزار زوم برگزار خواهد شد.

برای ورود به جلسه شماره شناسائی جلسه، 81532754394 Meeting ID، را وارد نرم افزار زوم کنید. اگر زوم را روی کامپیوتر یا موبایل خود ندارید میتوانید از لینک زیر استفاده کرده و از طریق مرورگر اینترنتی (Web Browser) به جلسه وارد شوید:
https://us02web.zoom.us/j/81532754394

این برنامه همزمان از فیسبوک بنیاد نیز پخش خواهد  شد:

https://www.facebook.com/jalehesfahani.bonyad

تهیه کتاب:

ناشر کتاب کابل 1400 نشر برج در تهران است. خرید آنلاین کتاب و دانلود، پرداخت با کارت به تومان و یا به دلار یا ارزهای دیگر .

در باره نویسنده:

تقی اخلاقی، متولد سال 1364 در ولایت میدان وردک افغانستان است. وی دوران کودکی و نوجوانی را در ایران و عمدتا شهر قم بسر برد و در آنجا به مدرسه رفت، تا سال 1383 که به افغانستان بازگشت و ساکن کابل شد.

در ایران بود که داستان‌نویسی را شروع کرد و داستان کوتاهی از او با عنوان «بوته‌های خار» در مسابقات دانش‌آموزی سال 1381، در سطح کشوری شایسته تقدیر شناخته شد. وی پس از بازگشت به افغانستان، تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس در رشته روابط بین‌الملل در یکی از دانشگاه‌های خصوصی ادامه داد و زبان‌های انگلیسی و آلمانی آموخت.

طی هجده سال زندگی در کابل، تقی اخلاقی در نهادهای مختلف ملی و بین‌المللی کار کرد و در عین زمان، علاقمندی‌اش به ادبیات را نیز زنده نگه داشت. «و ناگهان» به آلمانی: (Aus heiterem Himmel) :  مجموعه‌ای دو زبانه از هشت داستان کوتاهش است که در سال 1396 در آلمان نشر شد. تازه ‌ترین اثر وی، رمان «کابل 1400» است که اسد/مرداد امسال، مصادف با دو سالگی سقوط کابل به دست طالبان، توسط نشر برج در تهران چاپ شد. همچنین نمایشنامه‌ای از وی با نام «چای ناخورده، جنگ نمی‌شود» سال آینده میلادی در شهر مونشن‌گلادباخ آلمان روی صحنه خواهد رفت.

در کنار داستان کوتاه، رمان و نمایشنامه، تقی اخلاقی متن‌های غیرداستانی نیز می‌نویسد و جستارهایی از او تا کنون در روزنامه‌ها، مجله‌ها و آنتولوژی‌های مختلف نشر شده‌اند، از جمله ماهنامه شبکه آفتاب در ایران و روزنامه NZZ در سویس.

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و برنامه هنرمندان دااد از کارهای او تقدیر کرده‌اند.

وی پس از سقوط کابل، در برلین زندگی می‌کند و در کنار نوشتن، برای جشنواره بین‌المللی ادبی برلین نیز کار می‌کند.

مطالب مرتبط