قابل توجه شاعران شرکت کننده در سیزدهمین جایزه شعر ژاله اصفهانی

در 27 سپتامبر 2022، بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی تصمیم خود را برای تعویق سیزدهمین “جایزه شعر ژاله اصفهانی” بدلیل حوادث دردناکی که پس از قتل مهسا امینی و در همدلی با مردم ایران و خانواده های داغدار، به اطلاع عموم رسانده بود. پس از گذشت بیش از دو ماه، این اعتراضات، همچنان ادامه داشته است. بنیاد  فرهنگی ژاله اصفهانی نهایت تاسف و همدردی خود را با مردم ایران، به ویژه دختران، زنان و مردان جوانی که به خیابانها آمدند تا صدای اعتراض خود را بگوش هم میهنانشان و جهانیان برسانند و بسیاری از آنان کشته و زخمی و یا دستگیر شده اند اعلام میکند.

در چنین شرایطی هیئت امناء بنیاد به این نتیجه رسید که با حفظ حق شاعرانی که تاکنون اشعار خود را برای دبیرخانه جایزه ارسال کرده اند، این جایزه را در سال جاری برگزار نکند.

بنیاد که طی نزدیک به 15 سال فعالیت خود مشوق شاعران جوانی بوده که در این جایزه شرکت کرده اند، فرایند تشویق جوانان فارسی زبان به سرودن و نوشتن شعر را همچنان ادامه میدهد. براین اساس بنیاد تصمیم گرفته است که این وظیفه را برای شاعرانی که در دوره حاضر شرکت و اشعار خود را ارسال کرده اند نیز انجام دهد، و در اولین فرصت مناسب اشعار آنان را برای داوری و اعلام برگزیدگان به هیئت داوران ارسال نماید. در آن زمان شاعران عزیزدرصورت تمایل، میتوانند برخی یا تمام 5 شعر خود را با اشعار جدیدترشان جایگزین کنند.

هیئت امناء بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی

 30 نوامبر 2022، برابر با 9   آذر/قوس 1401

مطالب مرتبط