شعرشیرینی فارسی با شاعران افغانستان

دوستانی که نتوانستد به برنامه وصل شوند میتوانند در فیسبوک بنیاد ویدیوی کامل آنرا مشاهده کنند. در صورتی که حساب فیسبوک ندارید برای مشاهده فیلم در یوتیوب اینجا را کلیک کنید.

بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی افتخار دارد که با همکاری دوستان ادیب و شاعر مقیم لندن و افغانستان جلسه شعر خوانی برخی از شاعران نامی افغانستان را در جلسه ای در فضای مجازی برای فارسی زبانان افغانستان، ایران و تاجیکستان و دیگر کشورهای جهان برگزار نماید.

این برنامه به شاعران افغان اختصاص داده شده است تا نمونه هائی از شعر فارسی در افغانستان را تقدیم علاقمندان نمایند. امید بنیاد آنست که  ضمن ارائه شبی دل انگیز از شعر معاصر افغانستان و بهره گیری علاقمندان، این شب سبب آشنائی بیشتر مخاطبین فارسی زبان در دیگر کشورهای هم مرز با افغانستان و نیز دیگر فارسی زبانان پراکنده در سراسر دنیا شده و از این رهگذر دوستی و نزدیکی بین فارسی زبانان گسترده تر و محکم تر شود.

میزبان برنامه: آقای رضا محمدی

شعر خوانی:

خانم محبوبه ابراهیمی

آقای شهباز ایرج

آقای شهیر داریوش

خانم مهتاب ساحل

آقای سهراب سیرت

آقای الیاس علوی

آقای رضا محمدی

خانم حمیرا نکهت دستگیر زادهموسیقی:

سخنانی در مورد شعر فارسی در

ایران: دکتر علیرضا آبیز

تاجیکستان: دکتر رستم عجمی

به همراه موسیقی توسط:

آقای امیرجان صبوری

آقای ضیا ساحل

ژاله اصفهانی، شاعر ایرانی، که این بنیاد فرهنگی به نام و یاد او سیزده سال پیش در لندن بر پاشد، نامی است آشنا در میان شاعران و ادیبان کشورهای فارسی زبان در افغانستان وتاجیکستان. بنیاد از آغاز تاسیس آن با هدف نزدیک تر نمودن علاقمندان به شعر فارسی در کشورهای فارسی زبان همواره تلاش نموده است تا از شاعران افغان و تاجیک در برنامه های فرهنگی خود بهره بگیرد. همچنین جایزه شعر ژاله اصفهانی برای شاعران جوان (زیر 30 سال) که جشنواره دهمین دوره آن در 2 ژوئیه امسال در لندن برگزار شد، همواره شرکت کنندگان و برگزیدگانی از افغانستان و تاجیکستان داشته است. کلیپ های کوتاهی از این مراسم را میتوانید دراینجا ببینید.

برای ورود به جلسه از لینک زیر استفاده کرده:

https://us02web.zoom.us/j/83038028118

یا آی دی Meeting ID 83038028118 را در نرم افزار زوم وارد نمائید.

مطالب مرتبط