نسخه جدید سایت و رونمائی آرشیو ژاله

بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی از تازه‌ترین نسخه سایت وآرشیو ژاله (با قابلیت جستجو) رونمایی می‌کند

دوستانی که در ماه های گذشته به وبسایت بنیاد مراجعه کرده بودند میدانند که مدتی بود کار بروز رسانی مطالب این سایت به تاخیر افتاده بود. دلیل اصلی آن بود که برای اضافه کردن آرشیو قابل جستجوی ژاله، باید تمامی سایت تغییر می کرد. بعلاوه دوستی که برای چندین سال متوالی کار وبسایت را انجام میداد امکان تداوم اینکار برایش میسر نیود و چون بروز رسانی وبسایت با شکل قبلی نیاز به تخصص در برنامه نویسی وبسایتی داشت، انجام بروز رسانی طالب به تاخیر افتاده بود. آینک با کمک آقای سعید جعفری، دوستی که متخصص اینکاراست، تمامی وبسایت با تکنولوژی جدید بازسازی شد، بطوری که بنیاد بتوانند کار بروز رسانی وبسایت را از طریق دوستان داوطلب و بدون نیاز به تخصص در برنامه نویسی، انجام دهند. در عین حال از این فرصت استفاده شد و مطالب و بخش های جدیدی نیز به وبسایت اضافه شد. علاوه بر آرشیو ژاله که در زیر بیشتر در باره آن می آید، بخش مسابقه شعر جوانان بنیاد نیز که قبلا لابلای مطالب دیگر بود اینک تیتر اصلی خود را دارد و امکاناتی برا ارسال مطالب از طرف شاعران جوان و انعکاس کار آنها را ایجاد میکند. همینطور، بخش رویداد های لندن نیز اضافه شده است که امیدواریم با کمک سازمانهای فرهنگی فارسی زبان لندن بتوانیم در اطلاع رسانی رویداد های فرهنگی لندن به هم زبانان عزیز خدمتی کرده باشیم. ضمناً اهدا کمک مالی به بنیاد ویا خرید بلیط برنامه های بنیاد از طریق pay pal و با ایمنی کامل اطلاعات شخصی و بانکی افراد از طریق وبسایت جدید به راحتی انجام میشود.

دربار آرشیو ژاله

ژاله از جوانی به مهاجرت رفت و بقول خودش در 40 سال 5 خانه عوض کرد: اصفهان و تهران، باکو، مسکو، تهران، لندن. در روزهای آخر در بستربیماری گفت” از هر خانه، آرشیوم را، که طبیعتاً از خانه قبلی بزرگتر میشد، با چنگ و دندان و با سختی بسیار، با خود به خانه جدید میبردم. آرشیوم را، که حالا شامل 60-70 زونکن است و دیگر فرصتی نیست که به خانه دیگری ببرم، به شما دوستانم میسپارم تا آنها را مرتب کرده و در جائی و به شکلی حفظ کنید، شاید بدرد جوانی شاعر یا محققی بخورد.”

با کمک دوستانی که وقت گذاشته و زحمت زیادی برای این کار کشیدند این آرزوی ژاله برآورده شد. اصل اسناد از سال 2015 در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در تهران، برای حفظ ودسترسی محققین نگهداری میشود. اینک نسخه الکترونیکی اسناد در این وسایت قابل جستجو و دسترسی است. فهرست کاتگوری های آرشیو و جستجوی آزاد اسناد در سمت چپ صفحات وبسایت قابل دسترسی است. برای جزئیات بیشتر اینجا را کلیک کنید. نام دوستانی که به انجام این کارمهم کمک کردند و بیدوسیله بنیاد از آنها تشکر فراوان دارد به ترتیب الفبا از این قرار است: مرصع استنسفیلد (صفائی)، ناهید افضلی، بیژن بدیع، روح انگیز شیرانی پور و فرح عباسی

مطالب مرتبط