فراخوان مسابقهء شعر ژاله اصفهانی – 2018

دوستان عزیز، 
بنیاد ژاله اصفهانی، با شادمانی فراوان، فراخوان نهمین دوره ” جایزه شعرژاله اصفهانی” را اعلام می نماید. بنیاد ژاله اصفهانی از تمام شاعران جوان فارسی زبان در ایران ، افغانستان و تاجیکستان و دیگرکشورها دعوت میکند که در این مسابقه شرکت کنند. هدف بیناد از برگزاری سالانه این مسابقه تشویق و حمایت از شاعران جوان فارسی زبان است و در حد توان خود به معرفی آثار این شاعران اقدام خواهد نمود. دراین راستا، از جمله منتخبی از آثار برندگان دوره های قبل این جایزه به انگلیسی ترجمه شده است و در کتابی دو زبانه در ایران به چاپ رسیده است. 
در این دوره مسابقه آثار شاعران در دو بخش کلاسیک و آزاد به صورت جداگانه بررسی شده وشاعر برگزیده هیئت داوران برای هر بخش اعلام خواهد شد. شرکت کنندگان میتوانند در یک یا هردو بخش شرکت کنند. دو شاعر برگزیدۀ گروه داوران، برای شرکت درمراسم ویژهء دریافت جایزه به لندن، مقر بنیاد ژاله اصفهانی، دعوت خواهند شد.

شرایط شرکت در مسابقه 
• آثار ارسالی باید شامل پنج نمونه از آثار شاعردر بخشی که شرکت می کنند باشد. 
• آثار باید تا تاریخ 5 نوامبر 2018، برابر با 14 آبان 1397، با ای میل به دبیر خانه جایزه هشتم رسیده باشد. 
• آثار ارسالی باید به فارسی تایپ شده و تمام پنج شعر در یک فایل پی د اف با ایمیل به نشانی javanan2018@jalehesfahani.com ارسال شود. چنانچه شاعری مایل به شرکت در هردو بخش مسابقه باشد باید دو فایل جدا، حاوی آثارایشان در هر بخش، ارسال نمایند. 
• سن شرکت کنندگان در پایان مهلت ارسال نباید از سی سال بیشتر باشد. 
• ذکر نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، تلفن تماس، شهر محل اقامت ویک قطعه عکس با کیفیت خوب الزامی است. 
• شرکت کنندگان با ارسال اشعارشان به بنیاد ژاله اصفهانی این مجوز را می دهند که اشعارشان در وب سایت و رسانه های اجتماعی بنیاد یا کتاب سال بنیاد، با انتخاب بنیاد، برای اطلاع عموم انتشار یابد. چگونگی داوری و گروه داوران 
• آثار در دو مرحله بررسی خواهند شد و اسامی پنج نفر که با رای داوران به مرحله نهایی هر بخش راه پیدا می کنند از طریق تارنمای بنیاد به اطلاع خواهد رسید. سپس در مرحله دوم ودر روز برنامه ویژه ای در دانشگاه لندن در ژانویه 2019 نام برنده نهایی در هربخش اعلام می شود. 
• بررسی آثار بر اساس معیارهای شعر کلاسیک و آزاد با نظر گروه داوران وانتخاب برندگان با رای اکثریت آنان در هر بخش انجام خواهد شد. 
• دبیر خانه مسابقه هشتم شرایط شرکت ارسال کنندگان شعر را بررسی و در صورت تایید شرایط، اشعار آنان را به داوران ارسال میکند. 
• اسامی هیات داوران و دبیرنهمین دوره مسابقه شعر ژاله به شرح زیر میباشد: 
علیرضا آبیز 
اسماعیل خوئی 
شیرین رضویان 
پویا سره 
هادی شفیعی 
گروس عبدالملکیان 
نیما فرقه 
آزیتا قهرمان 
احمد کریمی حکاک 
رضا محمدی 
دبیرنهمین دوره مسابقه: وحید کشاورز 
بنیاد ژاله اصفهانی از رسانه های عمومی و اجتماعی تقاضا دارد که این فراخوان را به اطلاع خوانندگان، شنوندگان و بینندگان خود برسانند. بنیاد با سپاس فراوان از این همکاری، در برنامه اهدا جوایز از آنان قدردانی خواهد نمود. 
بنیاد ژاله اصفهانی 
اوت 2018 (مرداد 1397) 
بروز شده در 20 اکتبر 2018 

مطالب مرتبط