بیانیه مطبوعاتی بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی در برگزاری موفقیت آمیز مراسم جایزه شعر و اهداف و مواضع بنیاد

بیانیه مطبوعاتی بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی

مراسم جایزه شعر ژاله اصفهانی در روز 2 ژوئیه 2020، برابر با 12 تیر 1399 برگزار شد. این مراسم که بنا بود در 29 فوریه 2020 برسم هرساله در دانشگاه لندن برگزار شود بدلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا به تعویق افتاد و به همان دلیل بطور مجازی تشکیل شد. این شکل کار، برغم محدودیت ها و مشکلاتی که دارد این امکان را داد که امسال تعداد زیادی شرکت کننده از ایران و دیگر نقاط دنیا داشته باشیم. بویژه که تعداد زیادی از شاعران شرکت کننده در جایزه توانستند در جلسه شرکت کرده، سخن بگویند و شعر بخوانند و نیز موسیقی زنده  از ایران داشته باشیم. برنامه  بدین لحاظ و بدلیل کیفیت بالای شعر های شاعران شرکت کننده، میتوان گفت یکی از موفق ترین برنامه های بنیاد بود.

در این مراسم سخنرانان فرهیخته ای در مراسم شرکت کرده و سخنان کوتاهی در باره شعر و نقش نهاد های مشوق شعر و نیزاشعار شاعران شرکت کننده در جایزه شعر، ایراد کردند. و سپس براساس رای داوران، برگزیدگان دو بخش اشعار کلاسیک و آزاد به شرح زیر اعلام شدند:

شاعر برگزیده بخش شعر کلاسیک: خانم مریم آرام از تهران، ایران

شاعر برگزیده بخش شعر آزاد: آقای آریا معصومی از کهگیلویه و بویراحمد، ایران

اطلاعیه دبیرخانه داوران در این مورد را میتوانید در وبسایت بنیاد ببینید.

فیلم بخش هائی از این برنامه بزودی بر روی فیسبوک گذارده خواهد شد.

بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی که این جایزه را مدیریت و مراسم آنرا برگزار میکند، دوازده سال پیش، به منظور تشویق و ترویج شعرو فرهنگ فارسی زبانان در لندن تشکیل شده است و تلاش های بنیاد تنها در چارچوب فعالیتهای فرهنگی بوده است.

در این راه ما تاکنون بسیار خوش بخت بوده ایم که توانسته ایم از تخصص و دانش شاعران، منتقدین و صاحبنظران بنام فارسی زبان، بدون توجه به دیدگاه های سیاسی و ایدئولوژی و مذهبی آنان و صرفا براساس تخصص شان، بهره بگیریم و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم به این کار ادامه دهیم. اما بدیهی است نظراتی که این عزیزان در سخنان خود در برنامه های بنیاد ارائه داده و یا خواهند داد صرفاً نظرات و اعتقادات  شخصی آنهاست و به هیچ وجه نماینده نظرات و یا مشی بنیاد نمی باشد. تمرکز کار بنیاد بر فرهنگ کشور های فارسی زبان و اشاعه آنست.

ما از شاعران جوان شرکت کننده، داوران، سخنرانان و میهمانان محترم که دعوت ما را  به شرکت در این مراسم پذیرفتند و همچنین مخاطبین عزیز این مراسم، سپاسگزاری میکنیم و برای آنان آرزوی سلامت و موفقیت داریم.

هیئت امناء بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی

3 ژوئیه 2020 برابر با 12 تیرماه 1399

مطالب مرتبط